いつも寝不足
はまっているゲームなんかを中心に、 日々の日常で感じたことを気ままに書き綴るブログ
[GTR] Ver1.3 Update!
情報をメモメモ。

まずはGTR公式サイトからの公式アナウンス
--
GTR - New update available!
Update 1.3 brings new improvements to the Multiplayer-Mode and a lot of fun with the international community!

With the official European release of "GTR - FIA GT Racing Game" on the 11th of March, all fans of the Award-winning motor sport simulation can finally compete on an international level. For this everybody who is running the German box-version has to actualize his system, because all public servers will be updated to the new version. The update 1.3 also offers, besides some graphical improvements, new setups for all the cars that came with the "Proximus 24H of Spa" Add-On and two new race classes with the Cup 400 and Cup 300. But the main feature is the fine-tuning of the multiplayer mode with an improved overall stability and performance as well as fixed CTD bugs (crash to desktop). So be prepared for thrilling man to man races on hot asphalt in the sun of Monza or during heavy rain in the night of Spa-Franchorchamps.

--

ゲーム内のwhat's newのアナウンスを自動翻訳
--
The GTR update 1.3 is available starting from 8 March for the Download!

From this time on all GTR user can begin world-wide with the same version on-line against each other.

--

ダウンロードファイルのあるRSCの関連スレッドから
--
GTR - Official FIA GT Racing Game
GTR 1.3.0.0 updates (7 March 2005)

GTR 1.3.0.0 updates

This update can be used with the following versions: GTR 1.2.0.0, GTR 1.2.1.0 or GTR 1.2.3.0

Changes since GTR 1.2.3.0:

・Support of the newest TRACK IR hardware (not contained in the scope of supply), which can scan now up to six different head movements.
・Total performance and stability of the Multiplayer mode improve.
・Overview list of the plays in the Multiplayer mode corrects.
・Information screen inserted, which informs mode about the status of the opposing drivers while the loading in the Multiplayer.
・Improvement of the values for tire temperature and Grip with break out the car.
・Additional Setups to all cars added with the AddOns.
・Two new running classes added: Cup300 and Cup400.
・Behobener error, which occurs while the loading of a spielstandes with special autoclasses.
・Update of the physical values for the smoke and dust behavior.
・Behavior rear fenders with the Seat of the Toledo corrects: Doesn't float any longer in air.
・Abbreviation to the Schummeln with Donington removes.

--

Updateデータをダウンロードしましたが、英語化の手順やマルチサーバとの互換もあり、まだ今ひとつ踏み込めてません。もちっと様子見^^;
RSJでの英語化に関する情報が挙がってました。
スポンサーサイト
コメント
この記事へのコメント
バルセロナ乙でした~
チャットで話されてたのはこの英語化のことだったんですね~。さっそくオイラも試してみます。情報thxです。MAYOOON
2005/03/08
(火) 23:37:31 | URL | Taku #-[ 編集]
デフォは英語?
Takuさん、おつです^^
このGAME.DICはリネームしても新たに作られてませんでした。このファイルは英語と他言語の対応表みたいになっているので、多分“あれば参照、なければ英語”って感じで使われるファイルなんでしょうね。では、MAYO!!
2005/03/08
(火) 23:56:09 | URL | shiny #JalddpaA[ 編集]
どもども。
私もいま、game.dicが生成されてないことを確認しました。なあーんだって感じですよね。英語化英語化と大騒ぎしてちょっと損したような(笑)。そうすると本質的に独版GTRは英語版GTRと同じで、逆に英語版GTRも独版にできるっちゅうことですね。シャレで独版パッチとか作っちゃいましょうか(笑)。
2005/03/09
(水) 17:12:38 | URL | brubeck #-[ 編集]
むむむむ
どもー。
今試してみましたが、英語版にはなってくれませんでしたorz 「UIData内のgame.dicを削除(リネーム)してゲームを起動すれば英語になる」と理解したんですが間違ってるのかな;; 
ちなみにGTR-Manでインストしてあるすべてのものを一度削除した上で1.3にアップデートし、改めてGTRMAN_english_translationV14.zip、GTRMAN_Englishtranslation14fix.zip、GTRMAN_English_pit_radio_mod.zipをインストし昨日のマルチに参加しました。game.dic作戦を試すのにまた上記のパッチをアンインストして独版に戻した上でgame.dicをはずしてみましたが独版のままでした。現在は上記3ファイルでまた英語化してあります。私がなにか大きな勘違いをしてるようでしたら指摘よろ~w
でわ。
2005/03/09
(水) 18:21:13 | URL | Taku #-[ 編集]
brubeckさん
> 英語版GTRも独版にできるっちゅうことですね

多分そうなんでしょうね~。
2バイト文字サポートしてれば日本語化もできそうなんですが。。。格好は良くないかw

Takuさん
あらら、勘違いしていないような気がしますが、なぜでしょうね?一応私の行った手順を
http://blog4.fc2.com/shiny2005/blog-entry-66.html
に書いときました。参考になれば。
2005/03/09
(水) 20:40:33 | URL | shiny #JalddpaA[ 編集]
コメントを投稿する
URL:
Comment:
Pass:
秘密: 管理者にだけ表示を許可する
 
トラックバック
この記事のトラックバックURL
この記事へのトラックバック
COPYRIGHT © 2004 POWERED BY FC2 ALL RIGHTS RESERVED.